Není člověk na maso tak zvyklý, že jeho vyloučením zdravotně strádá?

TIP: nové stránky o veganství a web ticháRadost.cz



 
Zdravotních důvodů, které hovoří PROTI masité stravě, a zároveň PRO stravu vegetariánskou, je tolik, že zde zmíníme jen ty nejdůležitější. Ti z Vás, kteří se pak budou chtít tématem kolem přínosu vegetariánství na zdraví věnovat podrobně, si již  najdou své zdroje. Vřele doporučujeme knihu Průvodce (začínajícího) vegetariána od V. Melinové a B. Davisové, nebo třeba knihu Vegetariánský život od A. Risiho a R. Zürrera, obě v českém překladu. V nadčasovém zpracování je téma sepsáno i ve studii "Vegetariánství" od Prof. MUDr Wisniewske-Roszkowske. Zdrojů je mnoho a postupně přibývají.
 
Světová zdravotnická organizace (WHO),  Americká dietetická asociace (ADA) a jiné instituce podobného druhu, vydaly po svých odborných výzkumech vegetariánského stravování oficiální prohlášení, že vegetariánství je plnohodnotný způsob stravování zasluhující si podporu. Zároveň se stále častěji (pomalu, ale jistě) dozvídáme z odborných i zájmových kruhů o nemocech způsobených konzumací masa.
 
- Maso podporuje vznik diabetu. Vysoký poměr nasycených mastných kyselin může vést k rezistenci inzulinu a tím podnítit diabetes. Obecně
  obsahují živočišné produkty velmi mnoho nasycených mastných kyselin.
 
- Maso podporuje nadváhu. Nasycené mastné kyseliny způsobují vznik nadváhy. Nadváha je rizikovým faktorem pro onemocnění srdce a 
  krevního oběhu, pro mrtvici, poruchy prokrvení, pro páteř, a podobně.
 
- Maso je rizikovým faktorem pro rakovinu. Například Americká společnost pro výzkum rakoviny uvádí, že 75% všech karcinogenních onemo-
  cnění je produktem nesprávné volby životního stylu lidí. Experti odhadují, že nejméně 30-40% výskytu rakoviny je zapříčiněno nepřirozenou stravou. Po-
  dle odhadů by každoročně nemuselo dojít ke třem až čtyřem milionům onemocnění rakovinou, kdyby lidé volili lepší způsob stravování. Rako-
  vina nemusí být nemocí, která se vyskytuje náhodou. Mysleme na prevenci.
 
- Maso podporuje srdeční choroby. JIž v roce 1961 psal Americký lékařský časopis: "Srdečním nemocem by bylo v 90-97% případů možno za-
  bránit bezmasou stravou."  Špatně odbouratelné zbytky živočišných bílkovin se spolu s tuky usazují na vnitřních stěnách tepen a brání klidné ci-
  rkulaci krve = srdce musí pracovat usilovněji a chřadne.
 
- Maso podporuje revmatismus. Potraviny živočišného původu obsahují arachidonovou kyselinu, jejíž přemíra ve stravě podporuje revma.
 
- Maso a živočišné potraviny jsou jedním z faktorů podporujících osteoporózu. Ta se vyskytuje nejvíce v zemích s velkou spotřebou některých živočišných potravin.
 
- Maso způsobuje zažívací problémy, neboť zahnívá v lidském zažívacím systému, který ho narozdíl od masožravců neumí  tak rychle strávit.
 
- Maso často obsahuje nebezpečné množstí antibiotik a pesticidů, které se v tělech zvířat kumulují, a člověk je vkládá do svého těla při své večeři.
 
 
Výčet negativních dopadů živočišné potravy na člověka by mohl pokračovat dále. Vězme však, že vliv vegetariánské stravy na zdraví člověka je
nedocenitelný.
 
- Vegetariánská strava výrazně snižuje obsah cholesterolu v krvi.
 
- Vegetariánská strava snižuje vysoký krevní tlak.
 
- Vegetariánská strava je prevencí i lékem nadváhy.
 
- Vegetariánská strava je prevencí proti revmatoidní artritidě.
 
- Vegetariánská strava s poctivým množstvím čerstvého ovoce a zeleninových salátů výrazně zvyšuje svěží pocit organismu a tím snižuje stres.
 
- Vegetariáni nejen že podle statistik žijí déle, ale mohou žít s klidnějším svědomím vůči zvířatům, což je přínosem pro duševní zdraví.
 
 
U lidí, kteří přešli po celoživotním stravování s denním přísunem masa na stravování bez masa, nejen že nebývají zaznamenány žádné stavy zhoršení zdraví, ale naopak, je-li strava pestrá a přijímána s radostí, dokládá většina lidí větší pocit svěžesti, zdraví, a vitality. Únava často mizí, spánek bývá klidnější, zažívání probíhá lehčeji, a člověk se může podívat zvířatům zpříma do očí. Podmínkou je však upřímnost a svobodné rozhodnutí pro tento styl života. Kde je něco vynuceného, zdraví to nemusí vždy prospívat.

-ze-

Kam dál? 

www.eticke-vegetarianstvi.cz/vegetarianstvi/mnozi-lide-se-nedokazi-se-zrici-sve-zazite-chuti-na-maso-co-s-tim-60/